27 Mayıs 2015 Çarşamba

Ağlayan Pasta Yapalım mı?

Aman Allah'ım bu ne yağmur!! Sanki gök delinmiş gibi.. Sizin oralar nasıl?

Hava böylesi yağmurlu,kapalı ve serinse en güzel şey evde oturup bir güzel pasta yapmaktır :)) Benim tüylü bamyam da 'anne çikolatalı pasta yemek istiyorum.' deyince dayanamayıp bi koşu pasta yapıverdim ve hemen sizinle paylaşayım istedim.


Elimin altında küçük boy bir borcam vardı hemen ona döküverdim karışımı. Baştan söylemeliyim bol sütlü bir şey buu :) ne dediğimi malzemeler kısmına geçince anlayacaksınız.

Malzemeler:

4 yumurta
1 su bardağı şeker
2 yemek kaşığı sıvıyağ
5 yemek kaşığı süt
3 yemek kaşığı kakao
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 su bardağı un

Keki ıslatmak için:

1-1,5 su bardağı süt (ne kadar ıslak severseniz artık)

Kreması için:

3 su bardağı süt
5 yemek kaşığı toz şeker
2 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
bir miktar tereyağı
1 paket vanilya
1 paket köpürtülmüş kremşanti

Üzeri için:

1 paket çikolata sos
2,5 su bardağı süt

Yapılışı:

Yumurtaları ve şekeri iyice köpürene kadar çırpıyoruz. İçine sıvıyağ ve sütü ilave edip çırpmaya devam ediyoruz. Daha sonra kalan tüm malzemeyi içine ekleyip karıştırıyoruz. Karışımı yağlanmış fırın kabına alıp öncesen ısıtılmış 180 derecelik fırında 10-15 dk kadar pişiriyoruz. Kek pişince soğumaya bırakıyoruz. 

Çikolata sosumuzu paketin arkasındaki tarife göre yapıyoruz ve soğumaya bırakıyoruz. Soğuma esnasında arada karıştıralım ki kaymaklanmasın.

Kreması için ayrı bir tencereye kremşanti hariç tüm malzemeleri alıyoruz ve çırpma teliyle koyulaşıp kaynayana kadar pişiriyoruz,ve soğumaya bırakıyoruz. Soğuk süt ile köpürttüğümüz kremşantiyi soğuyan kremamızın içine ekliyoruz ve mikserle karıştırıyoruz. Kek fırından çıktıktan 5 dk sonra üzeri için ayırdığımız süt ile ıslatıyoruz. 

Kekimizi ıslattıktan sonra soğuyan krema ve sosla buluşturuyoruz. Önce kremamızı döküp spatula yardımıyla düzeltip üzerine soğuyan çikolata sosumuzu döküyoruz. üzerine benim gibi meyveler koyabilirsiniz. 2-3 saat  buzdolabında dinlendirdikten sonra servise hazır.




Yok ben krema falan uğraşamam vaktim kısıtlı derseniz krema yerine kekin üzerine sadece köpürtülmüş şanti de yapabilirsiniz,öyle de çok güzel güzel oluyor :)

Bugünlük benden bu kadar,yapıp afiyetle yiyiniz,zira biz hasta kuzumla 1 günde bitirebiliyoruz hepsini :)))

sağlıcakla kalın...

20 yorum:

  1. Diyette olmasaydım hemen bugün yapıp yerdim ama daha sonraya kalsın :-) Bu ağlayan pastayı ben üniversitede Trabzonlu bir arkadaşımdan öğrenmiştim. Birkaç kere yaptım ve herkes beğendi. İyi bir ikramlık. Paylaşımınız için teşekkürler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ayy o diyetler olmasa keşke :)) bende başlayıp başlayıp pes edenlerden olduğum için saldım gitti hesabı oğluşla yiyoruz valla şulecim :) gerçekten çok lezzetli ama,ne demek rica ederim..

      Sil
  2. Bende daha önce yapmıştım canım güzel oluyor hem hafif yoğun tadı olmuyor ben çok sevdim.Eline emeğine sağlık :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. aynen canım bizim evdekiler bayılıyor buna hergün yapsan hergün yenir yanii :)) sağol canım..

      Sil
  3. O kadar güzel görünüyor ki canım çekti vallahi :) Ellerinize sağlık :)

    YanıtlayınSil
  4. Amannn ALLAHim okadar sütü nereden bulacağım bennn =D
    Çok canım çekti hadi bende yapim şimdi :-))

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hahhaha ay sorma şeyma yaklaşık 2- 2,5 litre süt gidiyor :) sana da afiyet olsun..

      Sil
  5. Ağlayan pastayı severim ben ki:))Eline sağlık..

    YanıtlayınSil
  6. İnanılmaz güzel görünüyor ama diyetteyimm :)

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. ah o diyetler ahhh,neyse canım hayırlısı..diyetten çıkınca koca bir dilim öneririm :)

      Sil
  7. şu an itibariyle ben ağlıyorum . sağlık sorunlarım sebebiyle zorunlu diyete girmişken bu yapılır mı ama ? Yapmışsınızzzz ve enfes gözüküyor. 6 ay sonra görüşelim :))) sevgiler.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. hahahhaha hiç gülesim yoktu inan ki :)) neyse sağlıksa o başka ,önde gelir inşallah 6 ay sonra en güzelleri senin olsun canım :))

      Sil
  8. Hımmm nefis görünüyor ellerine sağlık.:)

    YanıtlayınSil
  9. Nefis görünüyor, bu pasta bircek yas pastaya on basar:) Afiyet olsun tatlım

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. aynen ekincim valla biz çook seviyoruz hele benim oğluş hastası... teşekkürler canım :))

      Sil
  10. ellerine sağlık süper görünüyor dur ben bunu sıraya koyayım.

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten bi o kadar lezzetli canım denemelisin :)

      Sil